Print Friendly and PDF

2014. június 10., kedd

Fűszeres-citromos vagdalt, tzatzikivel és rozmaringos burgonyával





Hozzávalók : 

a vagdalthoz
- 50 dkg darált hús ( sertés lapockát használtam )
- 1 nagy fej hagyma
- 2-3 fokhagyma
- 1-1 kk. oregánó, rozmaring, petrezselyem
- 1 citrom
a " töltelékhez "
- 2 fej lila hagyma
a tzatzikihez
- 3-4 kígyóuborka
- 35-40 dkg görög joghurt vagy 1 nagy doboz 20%-os tejföl
- só, bors
- 3-4 gerezd fokhagyma, ízlés szerint
- 1 kk. kapor ( elhagyható )
- 5-6 mentalevél finomra vágva
- olívaolaj
a körethez
- 40-50 dkg főtt burgonya
- só, bors
- rozmaring

Elkészítés : 

A burgonyát megtisztítom, majd odateszem sós vízbe főni.
A kígyóuborkát megmosom, majd héjastul lereszelem, besózom, és a hűtőbe hagyom állni, amíg levet ereszt.
A darált húst ízesítem a finomra aprított hagymákkal, fűszerekkel és a citrom reszelt héjával. Hagyom állni a hűtőbe, hogy az ízek kissé összeérjenek.
Addig elkészítem az öntetet.
A görög joghurtba reszelem a fokhagymát, enyhén sózom ( az uborka már úgyis sós ), borsozom, beleszórom a finomra vágott zöld fűszereket. A hűtőbe hagyom felhasználásig.
Előmelegítem a sütőt.
A húst olajozott alufólián téglalap alakúra lapogatom ( én elfeleztem előtte, és mindkettővel megcsináltam a műveleteket, hogy két tekercsem legyen ), majd megszórom az előzőleg félfőre vágott lila hagymával, amit kissé bele is paskolok a húsba. A fólia segítségével feltekerem, majd azzal együtt egy tepsibe teszem. 180-190 fokon aranybarnára sütöm.
Amíg a készre sült hús hűl, addig befejezem a salátát és a burgonyát.
A megfőtt krumpli leszűröm.
Az uborkából kinyomkodom a levét és a joghurtba keverem. Meglocsolom olívaolajjal, és félreteszem a tálalásig.
A krumplit egy kevés olajon átpirítom, sózom, borsozom, majd megszórom aprított rozmaringgal.
A sült krumplit a tzatzikivel és a szeletelt vagdalttal tálalom.








Jó étvágyat !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...