Print Friendly and PDF

2014. június 12., csütörtök

Hamburger és sült krumpli - házilag




Nem vagyok álszent, hogy sosem ettem, de már, ha nem muszáj (és szerencsére nem muszáj :P ) , nem eszem gyorséttermi kaját. Inkább elkészítem magam, ha valami hasonlót kíván a gyomrom. 
A család részéről sem érkezett még panasz :) , így merem ajánlani.



Hozzávalók : 

a húspogácsához
- 50 dkg darált marhahús ( vagy sertéshús )
- 1 fej hagyma, finomra vágva
- 2 gerezd fokhagyma, apróra vágva
- 1-2 ek. mustár
- só, bors
- olaj
a szendvicshez
- hamburgerzsemle ( bolti vagy házi )
- salátalevél
- sajtszeletek
- paradicsomkarika
- mustár, ketchup ( én helyette csípős tormát használtam most )
- szeletelt uborka
- hagymakarika
a chips-hez
- 5-7 közepes nagyságú burgonya
- olaj
- grill fűszerkeverék


Elkészítés : 

A darált húst a többi hozzávalóval együtt, kézzel jól összedolgozom. Ujjnyi vastag, a zsemle méretének megfelelő pogácsákat formázok belőle. Forró serpenyőbe, kevés olajon készre sütöm.
Közben elkészítem a chips-et.
A burgonyát megtisztítom, megmosom, majd zöldséggyalun hajszálvékony szeletekre vágom.
Egy lábosba olajat hevítek, majd a burgonyát fél perc alatt, néhányszor átmozgatva aranybarnára, ropogósra sütöm. Szűrőben lecsöpögtetem, majd még forró megszórom egy kevés grillfűszerkeverékkel.
Az ízlés szerint összeállított hamburgert a sült burgonyával kínálom.








Megjegyzés : A hamburgerhez a zsömlét, puffancsot házilag is elkészíthetjük.
















Jó étvágyat !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...