Print Friendly and PDF

2014. június 3., kedd

Pizzás csiga




Hozzávalók : 

a tésztához
- 50 dkg liszt
- 2 ek. olaj ( én fokhagymásat használok )
- 3 dl langyos víz
- 1 ek. oregánó
- 1 tasak instant élesztő
- 1 ek. só
a szószhoz
- 1 doboz hámozott, darabolt paradicsomkonzerv
- olívaolaj
- 1 nagyobb hagyma
- 2-3 gerezd fokhagyma
- ízlés szerint bazsalikom, oregánó, kakukkfű, babérlevél
- egy kis darab zeller, vagy egy szár angol ( halványító ) zeller
- 1 kisebb sárgarépa
- kb. 5 szelet bacon
- só, bors
- reszelt sajt


Elkészítés : 

A tészta hozzávalóit összegyúrom, dagasztom. Langyos helyen a duplájára kelesztem.
Addig elkészítem a szószt.
Megtisztítom és megmosom a zöldségeket.
A hagymákat, a répát és a zellert apró kockára vágom, a fűszernövényeket - a babérlevél kivételével - finomra aprítom ( lehet szárítottat is használni, akkor ez a lépés kimarad ).
Egy serpenyőbe kb. 1 ek. olajat hevítek, majd rádobom a kisebb darabokra vágott bacont. Mikor kezd pirulni, hozzáadom a répát és a zeller, a hagymák felével. Pár perc pirítás után, ha már a répa szépen engedi a színét, rádobom a maradék hagymát, a paradicsomot, sózom, borsozom és felöntöm egy kevés vízzel.
A rotyogó szószt ízesítem a zöld fűszerekkel, majd 5 perc után lezárom. Hagyom hűlni.
( A szószt már előző nap is elkészíthetjük. )
Előmelegítem a sütőt.
Lisztezett munkafelületen kinyújtom a tésztát, megkenem a sűrű szósszal, majd szorosan feltekerem. Ujjnyi vastag darabokra szeletelem, sütőpapírral bélelt tepsibe fektetem a tekercseket, majd megszórom a tetejét reszelt sajttal.
180-190 fokos sütőben kb. 15-20 perc alatt készre sütöm.




Megjegyzés : Természetesen felgyorsíthatjuk a csigák készítését, ha kész, bolti leveles tésztát, ill. kész pizzaszószt vásárolunk. ( Előfordul, hogy én is pizza ízesítésű melegszendvicskrémet használok )










Jó étvágyat !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...