Print Friendly and PDF

2014. április 25., péntek

Tojástekercs sonkával, fűszeres túrókrémmel töltve



Hozzávalók : 
4-5 személyre

- 8-10 db tojás
- só, bors
- fokhagymapor ( vagy 1 kisebb gerezd fokhagyma lereszelve )
- rozmaring, zsálya, ízlés szerint
- 3-4 szelet milánói sonka vagy más - akár húsvéti - sonka ( abból több szelet )
- 25 dkg tehéntúró
- petrezselyem ízlés szerint
- só, bors
- egy kis darab piros kaliforniai paprika, apróra vágva
- 2 ek apróra vágott hagyma ( lehet póré,- új,- vagy vöröshagyma is )
- 10-12 szelet bacon szalonna

Elkészítés : 

A túrót sózom, borsozom, majd simává keverem. Hozzáadom a hagymát és a paprikát és a finomra vágott petrezselymet. Pihentetem.
A tojást sózom, borsozom, ízesítem egy kevés apróra vágott rozmaringgal, zsályával és elhabarom. Négyzet alakú serpenyőben egy kevés olajat/vajat hevítek, majd ráöntöm a fűszeres tojást. Elegyengetem a felszínét a serpenyőt mozgatva és 5-7 percig sütöm, majd megfordítom, és 3-4 percig pirítom azt az oldalt is.
Serpenyő híján sütőben, tepsiben is süthetjük.
Papírtörlővel bélelt tálcára borítom és pihentetem. Amikor kihűlt, alufóliára terítem a szalonnákat úgy, hogy pár milliméternyit fedjék a szeletek egymást. Erre fektetem a tojást, befedem a sonkaszeletekkel, megkenem a túróval és feltekerem a fóliába csomagolva.
10 percre betolom az előmelegített, 190 fokos sütőbe, majd a fóliát leszedve további 5 percig pirítom, amíg a szalonna megpirul.
Főtt céklával és jégcsapretekkel, tormával tálalom.










Jó étvágyat !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...