Print Friendly and PDF

2014. április 27., vasárnap

Spenótos-sajtos pitetorta



Hozzávalók : 

a tésztához
- 20 dkg liszt
- 10 dkg hideg vaj
- 1 tojás
- 1-2 csipet só
a töltelékhez
- 1 csomag mélyhűtött paraj ( 450 gr. )
- 3 gerezd fokhagyma
- 2 dl tejföl
- 3 dl tejszín
- 5 tojás
- só, bors
- 10 szelet bacon
- 20 dkg  reszelt sajt

Elkészítés : 

Előmelegítem a sütőt 180 fokra.
A tészta hozzávalóit összegyúrom, majd felhasználásig hűtőben pihentetem.
A parajt előző nap felengedem, majd szitába vagy szűrőbe téve jól lecsöpögtetem, hogy ne áztassa majd el a tésztát. Ezután tálba téve enyhén sózom, borsozom, belereszelem a fokhagymát. A tojásokat sózom, borsozom, majd a tejföllel és a tejszínnel homogén, sima elegyé habarom. Beleszórom a reszelt sajt felét is.
A tésztát kör alakúra kinyújtom, és belelapogatom egy kerek sütőformába úgy, hogy 2-3 centis pereme legyen. Ráfektetem a bacon szeleteket, megszórom a maradék reszelt sajttal, erre kanalazom a spenótot, végül rálöttyintem a tojásos-tejszínes-sajtos keveréket, és a tortaformát mozgatva, egyenletesen eloszlatom a spenót tetején.
200 fokos sütőben, kb. 30-35 perc alatt barnára sütöm.
Tálalásnál, egy kanál sűrű tejfölt elkevertem 1 kk. fokhagymaporral, ezzel kentem meg a tortaszelet tetejét. Ezután megszórtam reszelt sajttal, majd vágott póréhagyma és petrezselyem keverékével.





Megjegyzés : Húsvét után a maradékokból ( sonka, tojás ) ízletes felhasználási mód.

                               Nem is bírtam ki, hogy még forrón le ne csippentsek belőle 😋











Jó étvágyat !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...