Print Friendly and PDF

2015. május 6., szerda

Citrom mousse-os máktorta






Hozzávalók : 
a máktortához
- 150 g puha vaj
- 100 g cukor
- 1 cs. vaníliás cukor
- csipet só
- 3 tojás
- 200 g liszt
- fél csomag sütőpor
- 1 kis doboz ( 150 g ) natúr joghurt
- 200 g darált mák
- 1 citrom reszelt héja
a mousse-hoz
- 150 g cukor
- 0,5 dl víz
- 80 g tojásfehérje
- 2 csapott ek. őrölt zselatin
- kb. 2-3 ( 1,8 dl ) citrom leve
- 1 citrom reszelt héja
- 3 dl habtejszín


Elkészítés : 

Előmelegítem a sütőt.
Habosra keverem a vajat a cukrokkal, a sóval, majd egyenként beleütöm a tojásokat. Hozzáadom a joghurtot, a citromhéjat, a sütőporos, mákos lisztet és sima tésztává keverem. Egy kerek tortaforma alját kibélelem sütőpapírral, majd beleöntöm a masszát.
170-180 fokon, kb. 25-35 perc alatt készre sütöm. A kész tortalapot hagyom kihűlni.
A habhoz a tejszínt kemény habbá verem.
A tojásfehérjét egy csipet sóval majdnem teljesen keményre verem, majd a cukorból és a vízből főzött, de már langyos sziruppal tovább habosítom, amíg kemény és fényes nem lesz.
A zselatint beáztatom 3-4 ek citromlébe. A többi gyümölcslét a citromhéjjal felmelegítem, majd feloldom benne a megduzzadt zselét. A citromos zselét hozzáadom a tojáshabhoz, majd a tejszínt is belekeverem.
A máktortából egy lapot vágok, a többit félreteszem. A habot rásimítom, megütögetem, hogy a felesleges légbuborékok távozzanak.
Hűtőben pihentetem 3-4 órát, vagy akár egy éjszakát is.
Kandírozott citromhéjjal  díszítem.





Megjegyzés : A megmaradt mákos lapból másodnap könnyű kis desszertet készítettem.
A recept itt olvasható : citromos-mákos golyó













Jó étvágyat !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...