Print Friendly and PDF

2016. december 30., péntek

Bejgli - ahogy én készítem




Hozzávalók : 
3 rúdhoz

a tésztához
- 60 dkg liszt
- 30 dkg vaj
- 2 dkg élesztő
- 1 dl langyos tej
- 2 tojássárga
- csipet só
- 0,3 dl rum
- 10 dkg cukor
a máktöltelékhez
- 25 dkg darált mák
- 1 citrom lereszelt héja
- 1/2 kk. őrölt fahéj
- 2 csomag vaníliás cukor
- 15-18 dkg cukor, ízlés szerint
- tejföl, amennyi szükséges
a diótöltelékhez
- 25 dkg darált dió
- kb. 12-15 dkg cukor, ízlés szerint
- 1 ek. apróra vágott, kandírozott narancshéj
- 2 ek. rum
- 1 csomag vaníliás cukor
- tejföl, amennyi szükséges

Elkészítés : 

Előmelegítem a sütőt.
Az élesztőt egy teáskanál cukorral felfuttatom a langyos tejben, majd a tészta többi hozzávalójával rugalmas tésztává gyúrom. Cipóvá formálom és 30 percet pihentetem.
A töltelékek hozzávalóit összekeverem egy-egy tálban.
A tésztát 2 részre vágom, majd lisztezett munkafelületen egyesével kinyújtom. A töltelékeket a lapokra kenem, majd az oldalát 1 cm-re behajtva feltekerem.
A bejgliket sütőpapírral bélelt tepsibe rakom, lekenem a tetejüket a tojásfehérjével. 20 percet pihentetem, majd újra lekenem.
180 fokon aranybarnára sütöm.












Jó sütögetést !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...