Print Friendly and PDF

2015. december 8., kedd

Szódabikarbónás gyurma



Noha nem valami ehető dologról van szó ebben a posztban, azért mégis be kell látnunk, hogy egy egyszerű, minden háztartásban fellelhető, teljesen hétköznapi hozzávalókból készülő recept kerül leírásra.
Az ünnepek közeledtével érdemes kipróbálni !



Hozzávalók : 

- 285 g szódabikarbóna ( 6 csomag szükséges / 50 g / )
- 70 g étkezési keményítő
- 225 ml víz

Elkészítés : 

Egy lábosban összekeverem a porokat, majd csomómentesre keverem a vízzel. Állandó keverés mellett, közepes lángon addig főzöm, amíg besűrűsödik. Ezután még kb. 5 percig kevergetem, majd lezárom.
Frissentartó fóliába csomagolom a gyurmaállagú masszát,hogy ki ne száradjon, majd hűtőbe rakva hagyom kihűlni.
A hideg gyurmát kb. fél cm vastagra kinyújtom - én a gyúródeszkára fóliát raktam - majd tetszőleges formákkal kiszaggatom.
Hagyom kiszáradni ;
1.) szobahőmérsékleten : hogy mindkét oldala kiszáradjon, olykor átforgatom
2.) sütőben : a legkisebb hőmérsékleten szárítom, hiszen nem sütni akarom, mert elszíneződne



Megjegyzés : A gyurmakészítést úgy időzítettem, hogy akkor sütikészítés is tervben legyen véve, így sütés után kikapcsoltam a sütőt, majd a még meleg helyre beraktam a sütőlemezre pakolt gyurmát száradni.
A recept Anikó blogjáról származik.











Jó munkát !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...