Print Friendly and PDF

2016. szeptember 8., csütörtök

Duna hullám - ahogy én készítem




Hozzávalók : 

- 35 dkg liszt
- 1/2 csomag sütőpor
- 15 dkg puha vaj
- 16 dkg cukor ( nád és kristály vegyesen, fele-fele arányban )
- 2 csomag bourbon vaníliás cukor
- 4 tojás ( M-es vagy L-es )
- 10 dkg joghurt
- 100 ml tej
- 1 púpos ek. kakaópor
- 40 dkg magozott meggy
a tetejére
- 5 dl tej
- 4 ek. cukor
- 1 csomag vaníliás pudingpor
- 1 csomag bourbon vaníliás cukor
- 1 tojássárga
a bevonáshoz
- 20 dkg étcsokoládé
- 1-2 ek. olaj

Elkészítés : 

Előmelegítem a sütőt.
A vajat a cukrokkal és egy csipet sóval kihabosítom, majd beleütöm a tojásokat, amikkel jól elkeverem. Hozzáadom a joghurtot, a tej felét és a sütőporos lisztet. Sütőpapírral bélelt tepsibe simítom a 3/4-ét. A maradék masszához adom a kakaóport és a maradék 0,5 dl tejet és összekeverem. A kakaós tésztát a világos részre kanalazom, majd sűrűn kirakosgatom a meggyel.
175-180 fokon, kb. 30-40 perc alatt készre sütöm. Ha kész, a tepsiben hagyom hűlni.
A vaníliakrémhez 1 dl tejben csomómentesre kikeverem a pudingport a tojássárgával. A maradék tejet felforralom a cukrokkal, majd a pudingporos tejjel besűrítem. A krémet a sütire simítom és hagyom kihűlni.
A csokit az olajjal vízgőz felett felolvasztom, majd a sütire csorgatom. Mikor már dermed, hullám mintát rajzolok a tetejére.
Kockára vágva kínálom.





Megjegyzés : A receptem ihletője egycsipet verziója volt.













Jó étvágyat !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...