Print Friendly and PDF

2018. június 28., csütörtök

Egyszerű joghurthabos, erdei gyümölcsös torta





Hozzávalók : 
24-26 cm-es tortához

a tésztalaphoz
- 18 dkg liszt
- 1/2 csomag sütőpor
- 2 kicsi vagy 1 nagy citrom
- 1 dl olaj
- 13 dkg cukor
- 2 csomag vaníliás cukor
- 3 tojás
áfonyás réteg
- 50 dkg áfonyás joghurt ( én Landliebe-t használtam )
- 10 dkg görög joghurt
- 2 dl tejszín + habfixáló ( vagy cukrászhab )
- 10 dkg apró szemű kék áfonya
az epres réteghez
- 50 dkg epres joghurt ( én Landliebe-t használtam )
- 10 dkg görög joghurt
- 2 dl tejszín + habfixáló ( vagy cukrászhab )
- 10 dkg aprított eper
továbbá
- málnalekvár
- 1 zacskó meggyes gyümölcskocsonya/zselé
díszítéshez
- gyümölcsök ( áfonya, meggy, eper, málna )

Elkészítés : 

Előmelegítem a sütőt.
A tortaalaphoz a tojásokat a cukrokkal habosra verem, majd hozzáadom az olajat, a citrom lereszelt héját, a kifacsart levét, végül az átszitált sütőporos lisztet. Egy sütőpapírral bélelt tortaformába  simítom a masszát, és 180 fokon aranybarnára sütöm. Tűpróba ! Ha kihűlt, a tésztát 3 lapra vágom.
A " töltelékhez " az áfonyás és az epres habot elkészítem : a gyümölcsjoghurtot kikeverem a görög joghurttal, majd óvatosan hozzáforgatom a keményre vert habot, majd a gyümölcsöket ( értelemszerűen a epret az epreshez, az áfonyát az áfonyáshoz ). 
A kibélelt tortaformába fektetem az egyik tortalapot, amit megkenek málnalekvárral, majd rásimítom az áfonyahabot. Elegyengetem, majd ráfektetem a másik tésztalapot, amit szintén megkenek málnalekvárral, majd rákanalazom az eperhabot. Az egészet betakarom a harmadik lappal és finoman lenyomogatom, elsimítom a tetejét. Hűtőben hagyom 1-2 órát dermedni.
A gyümölcskocsonyát elkészítem.
A torta tetejét kirakosgatom friss gyümölccsel, majd a kihűlt, már kissé dermedő zselét óvatosan rákanalazom. Hagyom 3-4 órát vagy egy éjszakát dermedni












Jó étvágyat !

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...