Print Friendly and PDF

2020. június 21., vasárnap

Juni szelet




Hozzávalók : 

a piskótához
- 300 g liszt
- 1 csomag sütőpor
- 1 csipet só
- 100 ml olaj
- 180 ml epres joghurt
- 4 tojás
- 165 g cukor
- 1 citrom lereszelt héja
töltelék
- eperlekvár
az epres habhoz
- 230 g eper ( tisztítva )
- 80 g cukor
- 2 csomag epres pudingpor
- 1 citrom lereszelt héja és kifacsart leve
- 3,5 dl víz
- 4 tojásfehérje
- 4 ek. cukor
díszítéshez
- 250 ml tejszín
- 130 g lemon curd vagyis citromkrém
- citromhéj

Elkészítés : 

Előmelegítem a sütőt.
A piskóta hozzávalóit egy tálban csomómentesre kikeverem, majd a masszát sütőpapírral bélelt, közepes méretű tepsibe simítom. 180 fokon készre sütöm. Tűpróba ! Ha kész, rácson hagyom hűlni, majd vízszintesen félbevágom. Visszarakom a sütőpapíros tepsibe az alsó lapot, megkenem eperlekvárral, majd betakarom a másik piskótalappal.
Elkészítem az eperhabot.


Az epret felteszem főni 80 g cukorral és a citromhéjjal, citromlével. Saját levében, közepes lángon párolom, amíg a tojásfehérjét a 4 ek. cukorral kemény habbá verem. 1 dl vízben kikeverem a pudingporokat, a többi vizet az eperre öntöm és felforralom. Ha felforrt, besűrítem a pudinggal. A kész pudingba belekanalazom a tojáshabot, és alaposan, de óvatosan elkeverem.
A kész krémet a piskótára simítom és hagyom kihűlni, megdermedni. Hűtőben pihentetem.
Tálalásnál kockára vágom, majd a habbá vert és a citromkrémmel kikevert tejszínnel díszítem.



Megjegyzés : A piskótaalap receptje Smuczer Hanna blogjából származik.















Jó étvágyat !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...