Print Friendly and PDF

2015. február 10., kedd

Sült karajszeletek, hercegnőburgonyával, sajtkosárkában tálalt guacamole-val



Hozzávalók : 

- kb. 40-50 dkg karaj, szeletelve
- olaj
- só, bors
- majoranna, petrezselyem
a hercegnőburgonyához
- maradék burgonyapüré
vagy
- burgonya
- tej
- vaj
- só, bors, szerecsendió
- 1 adag guacamole
- 25-30 dkg sajt
- ízlés szerint, idény zöldsaláta

Elkészítés : 

Először elkészítem a guacamole-t a recept szerint és jól behűtöm.
Előmelegítem a sütőt.
A burgonyát meghámozom, felkockázom ( így hamarabb megpuhul ), sós vízben megfőzöm.
Addig elkészítem a sajtkosárkákat.
A sajtot lereszelem, majd kb. 7-10 cm átmérőjű kör nagyságának megfelelően, sütőpapírral bélelt tepsibe szórom. Pár percre berakom a sütőbe, hogy a sajt egybefüggő lappá megolvadjon ( ne folyósra !!! ). Egy 4-6 cm átmérőjű pohár aljára fóliát terítek, és arra rakom a sütőből kivett, forró sajtot. Kissé lenyomkodom a széleit, hogy kosár alakja legyen ( sietni kell, mert hamar szilárdul ). Kellő mennyiségű kosárkát készítek, és hagyom szobahőmérsékleten megszilárdulni.
Ha kész a krumpli, leöntöm a vizet róla és krumplitörővel / krumplinyomóval pépesítem. Tejet, vajat keverek hozzá, hogy krémes legyen. Ízesítem sóval ( ha szükséges ), borssal, őrölt vagy frissel reszelt szerecsendióval. Csillagcsöves nyomózsákkal krumplirózsákat nyomok egy sütőpapírral bélelt tepsibe, majd a forró sütőben aranybarnára sütöm. Akkor jó, ha a külseje ropogós, de belül lágyan puha.
Amíg sül a burgonya, elkészítem a húst.
A karajszeleteket - ha szükséges, klopfolás után -  fűszerezem és forró serpenyőben, egy kevés olajon készre sütöm.
A húst a burgonyával és a guacamole-val töltött sajtkosárkával kínálom, salátaágyon.














Jó étvágyat !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...