Print Friendly and PDF

2015. június 30., kedd

Karajszeletek, gombás máj alatt sülve




Hozzávalók : 

- 5-7 szelet karaj ( a tepsi méretétől függően )
- kb. 5-10 dkg bacon
- 3-4 ek. chillis vagy BBQ-s  ( jó minőségű ) ketcup
a gombás májhoz
- 50 dkg csirkemáj
- 25-30 dkg csiperkegomba
- 2 fej hagyma
- 3 gerezd fokhagyma
- 1 ek. mustár
- 1-1 csapott ek. majoranna, petrezselyem
- só, bors
- olaj
a tetejére
- 15-25 dkg reszelt sajt

Elkészítés : 

A sütőt előmelegítem 190 fokra.
Egy közepes méretű tepsit zsiradékkal kikenem, és megszórom zsemlemorzsával.
A karajt megmosom, szárazra törölgetem. Mindkét oldalát sózom, borzozom, belefektetem a tepsibe. Megkenem a ketchuppal, majd betakarom a bacon szeletekkel.
A gombát folyóvíz alatt lemosom és apró kockákra vágom, ahogy a hagymákat is. A májat megtisztítom az inaktól, és leöblítem. Hagyom kicsit kicsöpögni.
Konyhai robotgéppel, botmixerrel homogénné turmixolom a májat, a gombát, a fűszereket a mustárral és a hagymákkal. Ezt a masszát szétterítem a tepsibe, befedve vele a baconos karajt.
Megszórom ízlés szerint sajttal, majd kb. 25-35 perc alatt, tűpróbás ellenőrzés mellett, készre sütöm.
Salátával tálalom.


Megjegyzés : A gombát sose áztatva mossuk meg, mert teleszívja magát vízzel és szivacsos állagúvá válik.
Érdemes a sajtot úgy szórni, hogy a tepsi szélétől számított 1 cm szabad " peremet " hagyunk az oldalán, ahol a sajt nem fedi el a májas réteget. Így látjuk, hogy a máj mennyire sül.







Jó étvágyat !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...