Print Friendly and PDF

2015. június 2., kedd

Rózsa briós - muffin





Hozzávalók : 

- 40 dkg liszt
- 2,5 dkg friss élesztő
- 1,5 dl tej
- 4 dkg olvasztott vaj
- 2 tojássárga
- 6 dkg porcukor
- 1 csomag vaníliás cukor
- egy csipet só
- 1 citrom lereszelt héja

Elkészítés :

Az élesztőt egy kevés cukorral felfuttatom a langyos tejben, majd a többi hozzávalóval együtt összegyúrom. Letakarva pihentetem, amíg a duplájára megkel.
Előmelegítem a sütőt.
Lisztezett munkafelületen kinyújtom, majd kör alakú kiszúróval kiszaggatom a tésztát. 3-4 kört egymásra teszek úgy, hogy csak félig- egyharmadig fedjék egymást. Ezután feltekerem, széltében félbevágom őket. Az így kapott rózsákat egyesével ( én nagyobbacska kör kiszúrót használtam hozzá, ezért 4 tésztalappal göngyölt rózsákat készítettem,  de aki kisebbet használ, az több rózsát is egy muffin formába tud tenni, lásd a lenti képen ! ) kapszlikkal bélelt muffin sütőformába teszem.

Egy kis segítség a formázáshoz...
Az ötlet innen származik : http://sucreengrain.canalblog.com/archives/2013/01/24/24149324.html

30 percig pihentetem, majd 180 fokon aranybarnára sütöm.
Egy kevés porcukorral megszórom.
Félbevágva, lekvárral megkenve ideális a reggelihez, uzsonnára, vagy tízóraira.













Jó étvágyat !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...