Print Friendly and PDF

2015. szeptember 30., szerda

Rigó Jancsi torta - ahogy én készítem





Hozzávalók : 
a tésztához
- 15 dkg étcsokoládé
- 3 tojás
- 10 dkg barna,- vagy nádcukor
- 1 tk. instant kávé
- fél vaníliarúd magjai vagy 1 csomag vaníliás cukor
- 1 kis doboz natúr joghurt
- 13 dkg liszt
- 2,5 dkg kakaópor
- 1 csapott kk. sütőpor
a habhoz
- 4 dl tejszín
- 10 dkg étcsoki
- 0,3 dl rum
- 2 ek. cukor
- 1 tk. vanília kivonat, vagy vaníliás cukor
a tetejére
- 15 dkg étcsokoládé
- 2 ek. olaj
- 1 dl tejszín

Elkészítés : 

Előmelegítem a sütőt.
A tojásokat a cukorral, és a vaníliával habosra felverem, majd hozzáadom a vízgőz felett felolvasztott csokoládét, majd a joghurtot. A masszához szitálom a sütőporos-kakaóporos lisztet, és csomómentesre kikeverem.
Sütőpapírral bélelt, négyszögletes ( természetesen lehet kerek is ) tortaformába simítom a tésztát, amit 180 fokon készre sütök. Ha kihűlt vízszintesen félbevágom.
A krémhez a tejszínt a cukorral és a vaníliával félkemény habbá verem, amihez folytonos keverés mellett hozzáadom a vízgőzön felolvasztott csokoládét.  A habot az egyik tortalapra kanalazom, elegyengetem, majd befedem a másik tésztalappal.
A bevonáshoz a csokit az olajjal felolvasztom a már megszokott vízgőzön, majd a tortára csurgatom. A felvert tejszínnel díszítem.









Jó étvágyat !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...