Print Friendly and PDF

2016. május 4., szerda

Rákóczi túrós muffin - ahogy én készítem





Hozzávalók : 

- 25 dkg liszt
- 5 tojás
- 10 dkg vaj vagy margarin
- 10 dkg cukor
- 2 csomag vaníliás cukor
- 1 csomag sütőpor
- 1,2 dl tej
- 1 citrom lereszelt héja
a krémhez
- 20-25 dkg túró
- kb. 10 dkg mascarpone
- porcukor
- 1 citrom
továbbá ;
- sárgabaracklekvár
- 2 dl tejszín
- 1 tk. vaníliás cukor

Elkészítés : 

Előmelegítem a sütőt.
A muffinokhoz a tojásokat szétválasztom. A fehérjéből egy csipet sóval habot verek. A sárgáját a vajjal, a cukrokkal habosra keverem. Beleöntöm a tejet, majd egy kevés tojáshabbal lazítom. Ezután hozzáadom a maradék habot, illetve a sütőporral elkevert lisztet, és simára keverem.
A muffin sütőformát kibélelem szilikon, vagy papír kapszlival, és háromnegyedig megtöltöm a tésztával a formákat. 180 fokon aranybarnára sütöm. Hagyom a formában kihűlni.
A tejszínt a vaníliás cukorral kemény habbá verem.
A túróhoz reszelem a citrom héját, 1 tk.-nyit hozzáadok a levéből, majd kevés cukorral ízesítem. Annyi krémsajttal turmixolom simává, hogy krémes állagú legyen. Habzsákba töltve a muffinokra nyomok a krémből, amire lekvárt csorgatók és tejszínhab rózsával díszítem a tetejét.















Jó étvágyat !

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...