Print Friendly and PDF

2014. augusztus 6., szerda

Tiramisu torta - ahogy én készítem




Hozzávalók :

 a krémhez
 - 50 dkg mascarpone
- 4 tojás
- 4 ek. cukor
- 2 csomag vaníliás cukor
a rétegekhez
- kb. 2 csomag babapiskóta
- 2,5 dl erős kávé
- rum vagy amaretto likőr ( elhagyható )
- cukrozatlan kakaópor

Elkészítés : 

Egy 26cm-es, kapcsos tortaformát kibélelek fóliával.
A tojássárgákat 2 ek. cukorral, és a vaníliás cukrokkal fehéredésig habosítom. A fehérjéket a maradék cukorral kemény habbá verem. A cukros sárgájákhoz óvatos mozdulatokkal hozzákeverem a mascarpone-t, majd a tojáshabot.
A kávéhoz ízlés szerinti rumot adok, amibe belemártogatom a babapiskótákat, majd kibélelem vele a torta alját. Erre a krém harmad részét rákenem, majd rétegezem egy újabb emelet kávéba mártott piskótával, amire a maradék krém fele kerül. Végül megint kávés piskóta jön, amit krémmel fedek be.
( A képen látható torta készítésénél épp valami különös kényszerképzet lepte el az agyamat, hogy a maradék krém egy részét habzsákba töltöttem, és kicsi halmokat nyomtam a tiramisu tetejére :) Ez persze nem kötelező ! ) 
Kb. 3-4 órát pihentetem a hűtőben, majd tálalás előtt megszórom kakaóporral.




Megjegyzés : Az erős kávé íze tompítható, amennyibe a kávé egy részét tejjel helyettesítjük.











Jó étvágyat !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...